lørdag 12. mai 2012

Endelig grom Ørret i båten, når vi fiska sammen.

Hei

Blei en veldig sein rapport, men endelig så satt`en. (05.05.2012)

Vi har dratt haugevis med brukbar fisk i båten når vi har fiska sammen i alle år. Men Stor Ørreten på Tyrifjorden har vi aldri klart å lure når vi har vært sammen i båten.

Men flere år og sikkert 1000 timer seinere så satt den endelig for Otto.

Dagen begynte som vanlig, vi hadde trua.
Men den dabba som vanlig alltid ut etter vært som tia nærma seg slutten på fiskedagen.

Været blei så ille etter vært att hvis man snudde seg og slapp rattet  i 2 sekunder så snurra båten trill rundt og det var ikke like kos å være utpå.

Men når ekkoloddet viste så mye byttefisk som vi fant så fikk Otto skikkelig trua og vi gjorde som vanlig, fiska på.

Jeg hadde sagt litt før på dagen att det er jo aldri no som funker, det er jo en grunn tell att det blir kalt DØDEHAVET finn den styggeste wobblern du har i kægga å prøv den.

Jeg hadde ikke fått med meg hvilken wobbler Otto hadde satt ut, men jaggu så satt det ikke plutselig en grom fisk på. ( stygg wobbler :-)

Otto skjønte raskt att det ikke var en liten fisk og vi blei helt i ekstase, jeg hadde egentlig nok med å styre båten.
Men når fisken nærma seg og jeg skulle jeg håve fisken, så gikk det tell hel.....
Første forsøket blei totalt mislykka.

I det Ørreten skulle gli inn i håven klarte jeg jo så klart å skli og lang som jeg var, lå jeg plutselig pladask loddrett ut i bånn av båten.
Men gudsjelov så satt fisken godt og på andre forsøk lå den i håven :-)

Gratulerer tell Otto og endelig kunne vi dra storfornøyd hjem fra dødehavet med go følelsen.

Det vi har jakta på i så maaange år :-)

Ikke av den aller største, men nok tell at vi kan leva på denna opplevelsen lenge,hehe.

Vi skulle på Steinsfjorden å fiske Gjedde neste dag, men med den fangsten så måtte vi jo så klart prøve Dødehavet igjen.
Det skjedde ikke mye, men jeg fikk lugga på en på 46 cm før vi ga oss.

Bilder av GROMØRRETEN tell Otto (5,57 kg):




Vanskelig å ta bilder når det blåser og bøljer så jæævlig, men blei 2 greie av 10 som dugde :-)

Grattis igjen Otto, detta var morro :-)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar