torsdag 1. august 2019

Makrelltur (bomtur) og nesten en Sel på kroken.

Har endelig begynt å finne tilbake til litt fiskeglede igjen,  har bare blitt noen småturer.  Ikke noe Trolling, Onkelungen hadde så lyst til å fiske.  Så vi bestemte oss for en Makrelltur,  stefatter'n, Lukas (10år) og jeg. Men det skulle vise seg og bli vanskeligere enn vi trudde. Lukas fikk en mini Hvitting på første nedslippet.  Vi  Dorga med 3 stenger med Wobbler og hekler.  Prøvde utenfor Holmestrand, Bekkestranda, Holm og diverse andre plasser i Sandebukta.  Dorga, stoppa og satt på sluk med hekle,  pilka. Men neida,  fant en plass det kokte med Sild.  Men ingen fisk å få,  en mini Sild på Hekla var alt. En uvanlig nysgjerrig Sel nede i vika ved Holm,  presterte å følge etter sluken med Hekla og nesten høgge.  Det hadde vært tragisk og blitt skikkelig Texas. Fiska vel fra ca kl. 14 til 21 og ikke en eneste Makrell.  Er første gang i mitt liv,  att jeg har dratt på Makrelltur uten å få en eneste Makrell.  Hadde jo håpa Lukas skulle få noen i hvert fall.  Og ikke nok med bomtur,  ekkoloddet mitt tok kvelden.  Men er jo gammelt og skikkelig mye brukt opp gjennom årene.  Nå kjenner jeg på Trolling abstinensene,  så det blir nok en tur på Tyrifjorden i morgen.  Blir uten ekkolodd, og med stangparavaner.  Men er så godt kjent der.  Att å fiske med dyprigg ikke skal være noe problem.  Litt kjipt og ikke kunne finne byttefisk.  Men får satse på fiskelykke 😉 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar